maanantai 24. lokakuuta 2011

Bordercollie, maailman viisain / älykkäin koirarotu

Yöllä heräsin vinkunaan, ahinään ja tuhinaan.. Löin valot päälle ja olin jo varma että nyt on  koirille jotain sattunut. Hugo nukkui rauhallisesti ja katsoi mua, mitä mä pällistelen koko valaistus päällä yöllä kolmen aikaan. Spesiä ei näkynyt missään. Eikä märinääkään kuulunut. Vihdoin näin Spesin musta nenän joka pilkotti sängyn alta. Raasu oli mennyt sängyn alle, mutta ei ollutkaan enää mahtunut pois sieltä. Joten räpiköi siellä kuin kilpikonna. (Meillä kun sänky on mallia matala jenkkisänky). Kovin iloinen se oli kun sen sieltä pois hinasin, ties kuinka kauan siellä ähissyt.. :D No sattuuhan noita... :D

Koirien kanssa ollaan tokotettu ja nautittu syksyisestä metsästä. Sukujuhlissakin tuli käväistyä lauantaina, jonka jälkeen lähdin oikein katsastamaan paikallista yöelämää... Taisi olla eka kerta Spesin taloon tulon jälkeen..?! Mutta oli virkistävää, turista hyvän ystävän kanssa pitkästä aikaa. Eikä tarvinnut huolehtia koiristakaan ehtoolla, kun isä ja äiti kävivät ne ulkoiluttamassa ja ruokkimassa. Hugo oli jutellut isälle pitkät stoorin ja istuskellut syllissä kokoajan kun olivat olleet täällä.. Siinä vasta kaverukset! Speskin oli kulkenut nätisti remmissä... Niillä kun on aina joskus tapana huijata noita koiran kaitsijoita, esim remmi käytös voi joskus unohtua.. :D

Spes lähtee maanantaina reissuun, Hugo jää mua viihdyttämään kotiin. Ellulla lauma olisi ollut sen verran suurilukuinen että Hugo on ekan päivän mein porukoilla ja sitten tulee mun seura herraksi kotiin. =) Joten Spes pääsee totuttelemaan laumaelämää Elinalla ilman Hugoa, Se tekee sille varmasti hyvää! =) Tosin millä mä osaan nukkua kun se ei ole tuhisemassa mun kaunalossa, toivottavasti on sen verran vahvat kipulääkeet, jotta uni maittaa. :D

Huomenna koirilla fyssari Karhumäen Elina, Spesillekin oma aika ekaa kertaa. Hauska nähdä mitä se sanoo Hugosta, kun ei ole sitä ennen hoitanut.. Kauhistelee varmasti. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti