torstai 16. toukokuuta 2013

Häiriöpaikallaolo muuttuikin putkiluokaksi

Olipas koirilla vapaapäivä..

ÄSKK järjesti Musti & Mirri Cupin osakilpailun Kallialan koululla, käytimme tilaisuuden hyväksemme ja ajattelin mennä ottamaan häiriöpaikalla olot koulun pihaan.. No suunnitelmat kuitenkin muuttuivat, kun Mustanojan Marja oli kysellyt toinko Spesin hälle putkiluokkaan ohjattavaksi,  siitä se sitten lähti.

Spes pääsi putkiluokkaan, jossa rimat olivat 30cm korkuisia, koska hän on myös hyvä limboamaan rimojen ali.. :D Eikä niitä edes kovin montaa ollut. Vauhtia oli ja Marja jo ehdottikin, eikö Spes voisi agilitytreeneissäkin vierailla.. Onneksi toko vie kaiken ajan, joten se ei ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista. (jälki hieman kiehtoisi vastapainoksi tokolle, mutta enpä ole saanut aikaiseksi).. No kesä tulee.. :)

Putket oli ihan Spesin pravuri, rimoista hän ei oikein ymmärtänyt mitään.. On se hassu koira.. Ai niin, ei osannut Marjan kanssa käyttäytyä lainkaan hihnassa. Ensin oli huoli missä mä olin ja sitten sen varjolla pystyikin kiskomaan ja touhuamaan ihan mitä päähän sattui, hyi..! No onneksi tilanne normalisoitui pienen keskustelun jälkeen kun itse olin hihnanpäässä.

Eevan ja Ytyn kanssa paikallaolo, pää nousi ennen kuin olin piilossa. Pääsin mainitsemaan tästä, hyvä homma! Sari kävi häiriköimässä ja molemmat koirat nökötti paikallaan niin kuin pitikin. :) Myös istumiset tehtiin, tämä tosin lyhempi aika, hieman levottomuutta häiriöstä, mm. pään pyörittelyä.. Mutta muuten ok.

Sitten koirat uimaan.
Tosin tämäkin uintireissu meni pilalle mun osaltani kun ojensin taas ihmisiä jotka olivat päästämässä hevosen kokoista koiraansa leikkimään mun koirien kanssa veteen ja ILMAN ETTÄ KUKAAN SANOI saatika KYSYI multa MITÄÄN!!! Jestas mutta tokaisin aika kylmästi, että älä päästä lähellekään mun koiria tuota koiraa, jonka jälkeen pariskunta kahlasikin koiraansa jorpakosta ja mä olin jo käskenyt koirien mennä odottelemaan kuivalle maalle! jossa koira vieraili välillä ja mä huidoin risu kädessä piskiä muualle. Kaiken lisäksi se koira alkoi äristä kun nainen kiinni sitä kahlasi..
Mutta sen verran adrenaliini taas virtasi, että jos se piski olisi tullut metrinkin lähemmäs Hugoa ja Spesiä siitä olisi nyt varmaan märkä läntti jäljellä.. Ja sen omistajista myös!
ELI PITÄKÄÄ KILTIT KOIRANNE KIINNI, JOS NE EIVÄT OLE HALLINNASSA, kiitos!

No tästä tapahtuneesta vielä sisukkaasti kotona tunnari, tekikin ihan super kivalla asenteella. Kapulat ympyrässä kapuloita n. 15. Ja oma! =)

Sitten vielä iltakaukot. Ekan istumisen jumitti, muuten ok vaihdot.



Keskiviikkona Kaalisaaressa
-ruutua merkin kautta, tämä WAU!! Myös häiriöt merkille.
-kapulan suunnat ohjatussa, että se vasuri on kyllä niin kovin vaikea kiertää ja nostaa kapula vasta tämän jälkeen. No pienellä helpotuksella alkoi onnistumisia tulla.
-tunnari, paljon kapuloita toi oman
- Jäävät sekaisin. ei ongelmaa

Koira oli löysempi kuin normaalisti, tosin myös ensimmäinen varsinainen lämmin päiväkin oli kyseessä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti